söndag 19 januari 2020

Att bara vara......




Det är en konst att kunna "varva ner" kan jag känna i bland.
Nu för tiden efter jag hamnade i ett tillstånd av "utmattning" 
är jag så mycket känslig. Kan vara småsaker som gör att jag blir
fullständigt utmattad och symtomen kommer tillbaka igen. Bara att
acceptera detta och ta en sak i taget. Inte försöka vara så duktig hela tiden,
prestera stordåd och vara så rädd att misslyckas. Lättare sagt en gjort när
man har en denna personlighet att vilja skapa något och viljan att få  känna
sig stolt. Jag får helt enkelt träna på att bara vara.

När det gäller att fixa en riktig enkel snabblunch har jag ett trick. 
Ha alltid hemma fryst avokado i bitar. Låt tina (går bra i mikron) mosa
med gaffel, pressa lite citron eller lime, ringla lite olivolja, salt och peppar, 
lägg på hårt bröd eller en skiva rostat bröd så har ni fått en kanon lunch.
Denna s k "avocado toast" serveras på varenda trendig restaurang i
Los Angeles som man får betala dyrt för. Ett annat tips ha alltid hemma
färdigkokta kikärtor och gör en snabb hummus på samma sätt, blanda i
eventuellt 1 msk tahini eller jordnötssmör. Behöver inte vara svårare än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar