tisdag 3 april 2018

Stjärna i morgonrockar

Jag blev aldrig prinsessa eller filmstjärna som jag drömde
om som liten flicka. Men vill fortfarande känna mig lika fin
från det jag går upp på morgonen tills jag går och lägger mig
på kvällen. Kanske det ligger en viss sanning i det för när jag
var ute och tog en promenad innan dag i mina svarta velourbyxor
med volang och fuskpälsen i leopard så stannade min granne mig...
- Jag måste bara säga..... du är så fint klädd, du ser ut som en filmstjärna!
Tja, man måste pigga upp sig lite i vardagen sa jag glatt och log lite
generat. Jag blev väldigt glad över kommentaren, för livet blir
ju inte roligare än vad man gör det....även för en vanlig dödlig som mig:)
Bild på en riktig filmstjärna Fay Dunaway klädd i morgonrock från 1977,
dock inte Vera Velour men kunde varit......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar