torsdag 25 februari 2021

Bli vän med sin stress

 Under de gånger jag sökt hjälp av min inre stress har jag
fått olika råd från respektive terapeuter. En tyckte jag var
ett "svårt fall" i stort sätt kunde han inte hjälpa mig. En
frågade: är du deprimerad? Vilket gjorde mig lite förvånad,
kanske inte de mest hjälpsamma kommentarer man kan få.
Man kommer ju dit för man vill ha vägledning och inte en
knäpp på näsan....Däremot fick det mig att fundera starkt
på en kommentar en psykolog sa till mig för länge sedan. 
- Din ångest är en gåva, använd den som en röst som vill
dig något. Bli vän med den i stället och lyssna på den!
Det är alltså hur jag reagerar på saker och ting som ger mig
stress. Så jag har redan svaret inom mig, vistas i naturen med
promenader och meditera helst 2 gånger om dagen. Vara kreativ,
umgås med familjen och vänner och arbeta så mycket jag förmår. 
Försöka stå på stadigt på alla 3 benen familj, arbete och meningen med livet!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar