fredag 8 december 2017

Vad som känns bäst för mig....

Nu under Nobel tider är jag extra intresserad av vetenskap och följa
alla nya upptäckter som pristagarna gjort. Ska man äta frukost eller inte,
äta på regelbundna tider eller fasta emellanåt.....det är frågan?
Vad styr vår beslut när vi shoppar, vad händer med våra hjärnor
när vi fångas av alla erbjudande...?
Vår biologiska klocka, vad säger den....phu!
Det skadar det inte att ta tills sig en del av alla nya rön och göra
den till sin egen.

- Jag är ingen morgonmänniska och kommer aldrig bli någon heller.
- Jag vill ha frukost med kaffe och något rågbröd till sedan gärna
nyttigt och grönsaker resten av dagen.
- Har aldrig någonsin lockats av göra REA köp fast vissa impulsköp har
gjorts som jag och ångrat. Däremot väljer jag gärna bort en hel del för att
inhandla det som jag verkligen velat ha.

Njuter varje dag i min morgonrock och gärna något glas vin under helgen
då mår jag bra!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar