lördag 9 februari 2013

True to my 70ies!

Som kanske många känner till så fick jag idén till Vera Velour genom
att jag fann en riktig klassiker från 70-talet en vacker glamourös morgonrock
i velour i min mammas garderob. Timingen var perfekt, vintage hade fått stort
genomslag och många ville uppleva denna fantastiska tid av glamour och flärd.

Har själv starka minnen hur vi kunde klä upp oss för att gå ner på NK-baren i
Malmö och sitta och fika i timmar och titta på det vackra folket. Sedan kunde vi
sitta på kvällen i timmar och sminka oss med glitter och lila ögonskugga för att
sedan glida in på innediscot Swing Inn. Man dansade till Donna Summer´s
"love to love you baby" eller Gloria Gaynor´s,"I will survive". Om någon
undrar var jag hittar min inspiration till Vera Velour så kan jag bara säga en sak
- I´am true to my 70ies!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar