onsdag 20 februari 2013

Life is not black and white.

I dag hade jag besök av en ung tjej på nitton år i som ska hjälpa mig
 i butiken i Malmö när jag är bortrest. Berättar då om och vår idé med
Vera Velour och var vi hämtar inspirationen i från. Fram med alla böcker
om vintage mode från 60 och 70 - talet där man kan läsa om bla Biba, Pucci
och Diane von Furstenberg.

Eftersom hon är så ung så är det så klart mycket som är nytt och jag kan
inte låta bli att fråga vad som kommer upp i hennes medvetande när hon
tänker på 60 och 70 talet då när hennes föräldrar växte upp. Allt blir bara
svart och vitt får jag höra då, precis som när jag själv tänker på en gammal
film från 30 och 40 - talet. Det blev genast en snabblektion i modehistoria
och när hon lämnat butiken hade hon fått veta allt om Twiggy, Brigitte Bardot
och David Bowie och  "Flower Power" och Psychedelic rock, allt annat än
svart och vitt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar