lördag 26 januari 2013

The way we were

Till min stora glädje visades filmen "The way we were" på TV i fredags.
En riktig klassiker från 70-talet men själva storyn utspelar sig på
30 och 40 - talet. Wow, vilka fantastiska klänningar och frisyrer och
för mig som designer väldigt inspirerande. Barbara Streisand´s
rollfigur träffar en man som hon inleder ett förhållande med som spelas
av Robert Redford. Hon känner sig lite mal placé bland hans vänner och
deras lite mer överklass jargong. Förhållandet tar slut efter några år trots
den starka kärleken.

Jag upplevde samma känsla när jag träffande min man och kände mig också
utanför hans umgänge. Nu har varit gifta i många år och känner inte alls så längre.
Jag bryr mig inte lika mycket längre vad folk tycker och försöker gå min egen väg.

Jag tror att mig mig har varit avgörande att jag fått förverkliga mig själv och
vara kreativ och hitta min grej. Jag är tacksam att vi flyttade från Stockholm
 ner till Skåne där jag kan vara den jag är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar