söndag 27 januari 2013

Nostalgi trip till 40-talet.

Älskar att gå igenom min mamma´s gamla fotoalbum!
Vilken skatt och för mig som hela tiden letar ny idéer på kvinnliga
klänningar kan det inte vara bättre. Man ansträngde sig kanske lite
mer på den tiden och var tvungen att lära sig sy för att kunna förnya
sin garderob. Det var innan slit och släng! Tänk om det kunde vara lite
mer så. Klassiskt och tidlöst mode det tror jag starkt på! Att vara kreativ
och kunna förnya sig med enkla medel och framför allt hitta sin egen stil.
Så här kvinnlig och vacker såg min egen mamma ut år 1948!




1 kommentar:

  1. Anders Öhrström28 januari 2013 kl. 03:20

    Hejsan, en jättefin blogg. Grattis till att vara innhavare till en enorm kreativitet! Jag som skriver arbetar med att ta fram nya programidéer för tv och samarbetar med några av de större produktionsbolagen. Jag känner dock att jag vill bredda mig och nå ut till presumtiva deltagare i programmen. Jag arbetar uteslutande med att ta fram "må-bra-tv" med en touch av spänning och äventyr, där de medverkande görs synliga, utan att tvingas närma sig svåra händelser, för att därigenom skapa någon form av intresse. Jag betonar det positiva, där allas personlighet får plats att blomma. Den idé jag nu jobbar på heter "Vi ses på promenade des anglais" och jag har en lista på deltagare som jag tror kan ge programmet det där lilla extra, varav Malin Åkerman är en. Utan att alls känna henne, är jag säker på att hon tillsammans med de andra deltagarna, kan vara en av dem som tittarna gärna följer under programmets gång. Jag är medveten om att hennes agenda är välfylld, både på det professionella, men mer och mer även på det privata planet. Tv är kanske inte det forum hon satsar på, men då intresset för henne och hennes svenska Hollywoodkollegor är stort, kan det kanske vara skoj att göra något helt annat än det som blivit hennes vardag under de senaste åren. Om du anser dig ha tid, skickar jag gärna över programidén, så kanske du/ni har möjlighet att ta en titt på den. Tack, med vänlig hälsning, Anders Öhrström, anders.ohrstrom@euromail.se

    SvaraRadera