fredag 6 maj 2022

Vera dag

Om jag får välja blir det gärna picknick.
Dels älskar jag vara ute i naturen och dessutom smakar
maten bättre utomhus. Har en hel del utflyktrecept på lager som
jag slänger i hop snabbt. Ett god Quinoa sallad eller smörgåsar och
wraps är utmärkta att packa ner.  

Detta går före flotta restauranger för min del som oftast kan bli rätt
kostsamt och inte lika gott. Äta ute är klart trevligt i bland men tycker
bättre att spara till särskilda tillfällen eller när man ute och reser.

När jag bara var 10-11 år brukade jag arrangera picknick för
grannbarnen där vi bodde. Packade matsäck och stekte plättar
i mänger till hela gänget. Vädret var inga problem ut skulle man
bara. Fanns ju inget annat heller som konkurrerade som TV eller datorer.
Så nu är tiden inne för Picknick och njuta av det vackra vårvädret.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar