torsdag 23 januari 2020

Släppa på kraven





Det här med utmattning är lite lurigt för när man tror man
är "tillbaka" säger kroppen plötsligt i från. Det är kanske
det som kallas för psykosomatiska symtom. I mitt fall värk
i magen och ländrygg och nacken som kommit och gått.
Dessutom har jag haft flera upprepande urinvägsinfektioner
och läkaren skrivit ut antibiotika vilket bara gjort allt värre.
Tacksam att man kan få vård och få komma till läkare snabbt men
samtidigt tycker jag att de borde se sambandet med stress och annat
som kanske är orsaken till problemen. En del har nog med klimakteriet
att göra och då kanske bättre att hitta annan väg så det inte blir en
rundgång av penicillin kurer. Detta är i alla fall min erfarenhet.

Jag tycker alternativ medicin är intressant och ska ge denna
nya väg att försöka leta mig fram på egen hand genom "mindfulness"
en ordentlig chans. Var på god väg ett tag så kom värken tillbaka
igen....vad är det här? Men allt tar väl sin tid, man blir inte av med utbrändhet
så enkelt. Tänk om jag bränt ut mig genom att försöka att inte bränna
ut mig....?! Alla promenader, äta nyttigt, yoga har gjort mig helt utmattad.
Låter nästa som en ironi men säkert väldigt vanligt fenomen. Man vill ju bara
må så bra som möjligt så man tar till alla krafter för att komma tillbaka.
I dag tänker jag i alla fall bara ta hand om min värkande kropp, sitta framför
brasan, äta en god pizza och bara må bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar