fredag 13 april 2018

Ledig fredag den 13:e

Kände för att stanna hemma i dag, passade ju bra då det
är fredagen den 13:e. Vet inte om jag kan kalla mig vidskeplig,
men visst tänker jag på det. Ser jag en svart katt gå över vägen
spottar jag 3 gånger över axeln tvi..tvi..tvi...nu råkar det vara så
att jag har en egen liten svart katt men hon bringar mig bara lycka.
Det är ju bara påhitt men samtidigt triggar det mig ångest om jag går
under en stege, vilket jag absolut inte gör! Jag är nog inte ensam om
dessa egenheter speciellt om man tillhör min generation född tidigt 60-tal.
I alla fall kändes det helt rätt att ta en vilodag och passa på att baka muffins
och ta en stärkande promenad och göra denna dag till en bra dag som kan
tillföra något positivt i stället för en otursdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar