onsdag 21 februari 2018

Nostalgi som affärsidé

En sak är säker det är igen idé att försöka följa nya trender,
 allt flyter ihop och det finns inget längre som är det senaste.
Annat var det när jag var ung på 70 - 80 -talet då var det tydligare
vilket som gällde för stunden.

Jag kom på min idé att göra 70-tals nostalgi för snart 15 års sedan
och nu är det hetare än någonsin igen! Olika modemärken och kedjor
försöker förgäves komma på något nytt. Hela klädes branshen
hamnat i en s k "dead end" ingen tänder på nyheter längre. Man bryr
sig mer om att hitta sin "egen grej". Kanske man gillar Boho chic, eller
fördrar en mer minimalist stil, typ kavaj och byxor, någon annan älskar
blommiga klänningar s k "housewife a la 50 tal.

Därför är en stark nisch ännu viktigare när man jobbar med en produkt!
Man vet vad man får, underbara sköna vardagskläder i mjuka material som
gör en på gott humör och sätter färg på tillvaron. Detta är vår affärsidé och
inget annat oavsett trender.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar