fredag 2 augusti 2013

I want to be Vera Veruschka!

I bland önskar jag att jag varit ung på 60-talet, gärna under Flower Power
tiden. Få klä mig i färgsprakande färger och exotiska mönster, att få känna
mig fri och bara go with the flow. Att vara vuxen innebär så mycket ansvar
och krav och man måste göra vad som förväntas av en. Kanske därför många
av oss får lite åldersnoja då och då.

Nu är jag så lyckligt lottat att jag kan vara kreativ och skapa just detta mode
från 60 och 70-talet genom mitt märke Vera Velour, då mycket verkade vara
så glamouröst och kravlöst och man klädde sig som man kände för.

Här är en riktig stilikon från slutet på 60-talet, topmodellen Vera Veruschka.
Tänk om man kunde få vara henne för något dag just vid denna tidpunkt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar