tisdag 5 april 2022

Tid för reflextion

Plötsligt så har dygnet mer timmar känns det som med dess ljusa kvällar.
Som vi alla har längtat efter våren, speciellt i dessa oroliga tider och allt
hemskt som händer i världen.

Ända sen min mamma gick bort i januari har jag varit ganska låg.
Sorgen behöver sin tid vilket har varit svårt för mig att förstå. Man tror
att när begravning och hemmet undanstökat så är allt klart.
Man försöker leva på som vanligt men så säger kroppen ifrån, i mitt fall
av magbesvär. Det är som själen och kroppen inte kommunicerade.
Det måste varit något jag ätit eller druckit.....? Nästan som magen har
en egen hjärna som säger: - Jag är inte där ännu, behöver mer tid.
Gå ut och sätt dig i naturen och fundera på ingenting. Tids nog finner du
frid och glädje över livet igen. Ha tålamod med sorgen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar