torsdag 7 juni 2018

Ta livet med en klackspark....

är lättare sagt än gjort...
De flesta av oss har så höga krav på oss själva.
Som livet gick ut på att mäta lycka med framgång
och pengar. Många fall har det gjort mer skada än
tvärtom. När jag hörde talas om att den kända
designern Kate Spade tagit sitt liv blev jag väldigt
ledsen. Man tar för givet att bara för man skapat ett imperium
med allt vad det innebär så är man också lycklig... många
fall har bevisat motsatsen. Det visades sig att hon led av svår
ångest och i stort sett väntade på nästa katastrof skulle inträffa
i hennes liv vilket ögonblick som helst. En ängslighet som blev
svårare och svårare. Jag brottas med samma sak och det är
något som jag måste leva med och är en del av mig.
Finns bara en sak att göra; ta lite lättare på livet och göra
det bästa av det...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar