söndag 20 december 2015

Livslång kärlek!

För 42 års sedan fick jag syn på denna vackra morgonrock och min
största önskan var att få en som Julklapp 1972. Eftersom 70-talet var
en årtionde då man inte kostade på sig lyxiga julklappar fick det
bli både julklapp och födelsepresent 16 Januari -73. Kommer så
väl ihåg min mamma frågade - Är du säker på detta? Att avstå från
Julklappar för att få det som jag verkligen önskade mig!?
-Absolut! Där satt jag och tittade på när alla öppnade sina presenter
och jag satt stolt - Jag vet vad jag ska få.....
Lyckan var total när jag till slut fick min röda vackra morgonrock
med volang runt om i velour.

Åren gick och för 12 år sedan fick jag syn på den i min mammas
garderob där den fanns i gott förvar. Letade rätt på velour och lät
sy upp en prototyp hos en sömmerska and rest is history..........

God Jul till er alla och hoppas er önskan går i uppfyllelse vad det
än är ni drömmer om............:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar