Läste en artikel i morse om ett känt klädesmärke som beskrev sin målgrupp
som en 30-åring från storstaden med bra ekonomi. Det har gått bra för dom
men nu ville de ändå vända sig till en lite yngre målgrupp och fokusera mer på
en självsäker medveten 25 åring?! Väldigt märkligt! För det första, när man är
25 år har de flesta inte hittat sin stil och identitet och framför allt har de inte en
proppfull plånbok att köpa märkes kläder för. Då är man mitt uppe i att försöka
hitta rätt i livet och skapa sin karriär. Vem vill se ut som 25 år, det är väl inget
att sträva efter! Som tur är finns det olika märken för alla smaker, alla vill ju inte
gå i tighta jeans och toppar.
Vera Velour kommer i alla fall fortsätta med kvinnliga, lättburna och användbara
klänningar i många år framöver!
Hittade en bild på Jerry Hall med en hellång Snake mönstrad Wrap dress år 1975.
Hon är knappt 20 år på bilden och ser redan ut som en riktig kvinna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar