torsdag 16 juni 2011

Vera´s lista

När jag jobbar med mina kollektioner följer jag inte trender slaviskt utan går
efter min egen känsla, men som de flesta påverkas jag av modetidningar och
vad som "ligger i luften". Här kommer en liten lista på saker som jag gillar och
inte gillar, men kom ihåg, detta är min högst personliga åsikt.

Vita kläder - The White Party is over - Make a statement with color instead.
Bomullstunikan, vem vill se ut som ett tält? - Kvinnor, framhäv era former i stället!
Synliga loggor på kläder - Vem vill se ut som levande reklampelare.
Korta byxor som slutar på smalbenet, speciellt vita - nej, nej, nej, nej!
Haremsbyxan - Varning för framfall!
Gummistövlar - passar bra på skogspromenader inte på stan!
Gardintofs som skärp - går bra om man heter Maria Montazami!
Leggings - vad är det fel på strumpbyxan?
Sportigt klädd - ja på golfbanan annars gäller "feel like a woman - were a dress!"






2 kommentarer:

  1. tunika borde bannlysas, utom till bikini!

    SvaraRadera
  2. gummistovlar i skogen, ja
    gummistovlar i stan, regniga dagar, JA!

    SvaraRadera